DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
福岡女学院大学紀要 人文学部編 >
第26号 : 難波征男教授・池田肇子教授退職記念 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/131

タイトル: Education, Science, Knowledge, and Values
その他のタイトル: 教育、科学、知識、価値
著者: Williams, Alan P.
ウィリアムス, アラン
発行日: 2016年3月
出版者: 福岡女学院大学
抄録: Natural science has made great strides in uncovering the laws and principles that undergird natural phenomena. From the behavior of subatomic particles and the function of cells to the nature of outermost stars and galaxies, science has helped elucidate a vast amalgam of theoretical issues which in the past baffled the human intellect for its unfathomable mystery and depth. Given the spectacular progress of science, it is quite understandable for disciplines outside science to seek objective and reliable knowledge by emulating the method of scientific inquiry. Alongside such disciplines like medicine and psychology, education has sought to improve the quality of teaching and learning by adopting the canons of scientific research. Though this trend in educational research has to an extent bettered our understanding of effective pedagogical practice, science cannot and wonʼt solve many of the conundrums teachers daily face inside the classroom. As this paper will argue, this is partly because education raises fundamental questions of value that are beyond the purview of science.
URI: http://hdl.handle.net/11470/131
出現コレクション:第26号 : 難波征男教授・池田肇子教授退職記念

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
人文学部編_第26号_93-134.pdf189.09 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください