DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development >
Vol.2 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/154

タイトル: The Development of Multi-modal Corpus Tool For Teaching English to Young Learners
著者: Hirata, Eri
平田, 恵理
発行日: 2016年3月
出版者: 福岡女学院大学国際キャリア学部
抄録: In recent years, children have been exposed to various types of technological tools and devices at a very early stage of their lives. In educational settings, different types of educational tools are emerging as a result of the advancement of information technology. While the analytical methods developed in corpus linguistics are applied in different areas of research, the applications to classroom education are somewhat limited, especially those aimed at young learners. Corpusbased language learning and teaching is still limited to adult learners due to the authenticity of the corpus data and the difficulties involved with using available concordance software tools. This paper discusses an ongoing research project to develop a multi-modal corpus application tool for young learners aimed at assisting their English learning in context.
URI: http://hdl.handle.net/11470/154
出現コレクション:Vol.2

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
218939422016019032.pdf315.57 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください