DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development >
Vol.3 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/297

タイトル: Japanese Primary Teachers' Awareness of Interactive Teaching in the English Classroom: An Initial Survey
著者: Ohashi, Yumi
大橋, 由美
キーワード: primary English
interaction
teachers’ awareness
発行日: 2017年3月
出版者: 福岡女学院大学国際キャリア学部
抄録: This paper is one part of a KAKENHI (grand-in-aid research) study of English language classroom discourse at the primary and secondary levels of education in Japan. Following a survey of junior and senior high school teachers’awareness of interactive teaching (Hosokawa, 2016), this article reports the findings of a survey of Japanese primary teachers’ awareness of interactive teaching in English. The total sample involved 44 teachers. The data obtained provides insight into teachers’ backgrounds, teaching methodology, classroom activities, and actions adopted to implement interactive teaching in English language learning at the primary level. The study reveals a number of problems and challenges confronting primary English as schools seek to introduce interactive teaching. Additionally, the study also indicates the need and a direction for future research into the discourse of the primary English classroom.
URI: http://hdl.handle.net/11470/297
出現コレクション:Vol.3

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
218939422017021046.pdf1.47 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください