DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL >
Vol.6 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/741

タイトル: The Use of Smartphones as an Educational Tool in the EFL Classroom
著者: Hulse, Robert
発行日: 2018年3月
出版者: 福岡女学院大学英語教育研究センター
抄録: The use of smartphones are now part of Japanese students’ everyday reality, there exists an opportunity to exploit these devices for educational purposes. This study aims to assess Japanese students’ perceptions regarding the use of smartphones in the EFL classroom. A survey of 101 female University students was administered comprising of thirty five questions to gauge feelings towards smartphone use in class. The aim is complemented by three objectives, relating to the exploration of students’ (1) attitudes towards using smartphones in the EFL classroom, (2) the perceived benefits of using smartphones while learning English, and (3) the actual use of smartphones while learning English. Secondly, this study will assess EFL students’ perceptions in regards to the use of two particular smartphone apps, with these being the Quizlet and Kahoot apps. The results showed that most students like and enjoy using devices in class, and believe have assisted in certain areas of their language learning.
URI: http://hdl.handle.net/11470/741
ISSN: 21882762
出現コレクション:Vol.6

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
218827622018093138.pdf2.17 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください