DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
The Centre for the Study of English Language Teaching JOURNAL >
Vol.8 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/843

タイトル: Clues to nurture Japanese students’ communicative competence: A Case Study on an Overseas Homestay Program
著者: Hayashi, Chiaki
キーワード: communicative competence
homestay
cross-cultural communication
発行日: 2020年3月
出版者: 福岡女学院大学英語教育研究センター
抄録: This article reports on a study that investigated the process and effects of pre- and post-assignments of an overseas homestay program. These assignments were designed to promote the Japanese students’ collaborative competence which enables them to be more proactive and successful when engaging with their host families. The analysis of the assignments that were set before and after the trip, and a careful observation of the participants experiences while abroad, unveil what Japanese language learners need in order to acquire and develop their communicative competence within a global context.
URI: http://hdl.handle.net/11470/843
ISSN: 21882762
出現コレクション:Vol.8

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
01 Hayashi.pdf732.63 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください