DSpace 福岡女学院 English
 

福岡女学院学術機関リポジトリ >
福岡女学院大学 >
紀要論文 >
Fukuoka Jo Gakuin University Bulletin. Faculty of International Career Development >
Vol.8 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/11470/980

タイトル: Multi-modal Corpus Tool 2.0 for young EFL learners
著者: Hirata, Eri
キーワード: Multi-modal Corpus Tool
EFL young learners
Data-driven learning (DDL)
corpus-based language teaching
発行日: 2022年3月
出版者: 福岡女学院大学国際キャリア学部
抄録: With the advancement of information technology, various types of corpora and concordance software are being developed for language research across different disciplines. Despite such advancements, the corpus-based approach to language learning (e.g., DDL - Data-driven learning) is still mostly limited to tertiary learners and DDL with young learners in English as a foreign language (EFL) context remains underresearched. This paper discusses the pedagogical potential of DDL with young learners using the Multi-modal Corpus Tool (MmCT) (Hirata, 2016;2020). After showing that the result of a case study conducted with pre service teachers on the use of DDL (Hirata, 2020) justifies the need to develop MmCT further for its use with young learners, this paper reports on the recent development of the tool (MmCT 2.0) and describes the pedagogical and theoretical considerations of the newly added functions.
URI: http://hdl.handle.net/11470/980
出現コレクション:Vol.8

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
05_Eri Hirata.pdf266.96 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムは、他に指定されている場合を除き、著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Copyright (c) FUKUOKA JO GAKUIN All rights reserved. - ご意見をお寄せください